Ia atitudine!

Argument: Organizaţiile non-guvernamentale au apărut la intersecţia dintre serviciile oferite de instituţiile publice şi iniţiativele venite din partea sectorului privat. Ca ONG care ne-am orientat activitatea spre proiecte care să promoveze implicarea în comunitate şi voluntariatul Clubul APD Oneşti a colaborat atât cu instituţii ale administraţiei locale cât şi cu liceele din zonă. Proiectul Ia atitudine! - Tineri pentru comunitate reprezintă o premieră în această zonă şi încearcă să suplinească o lacună a sistemului educaţional de la noi – relaţia dintre şcoala şi mediul de afaceri – prin implicarea elevilor de liceu în derularea şi dezvoltarea de mini-proiecte. Proiectul are o importantă componentă civică ce încearcă să întărească educaţia provenită pe filiera instituţională şi formală.

Scopul proiectului: dezvoltarea competenţelor civice şi antreprenoriale ale elevilor de liceu pentru implicarea lor în comunitate si formarea acestora ca cetăţeni activi.

Organizarea seminarului de informare: 24 martie 2010

Presupune alcătuirea suportului de curs pentru seminar, pregătirea mapelor pentru fiecare participant, tipărirea unui număr de 2000 de pliante (format A5, pe hartie lucioasa, full color) cu informaţii despre organizaţiile care implementează proiectul, ce înseamnă responsabilitatea socială şi care sunt beneficiile voluntariatului, ce vor fi distribuite gratuit elevilor din fiecare liceu şi alegerea unei săli pentru desfăşurare.

Sustinerea seminarului de informare
Seminarul de informare va fi sustinut de catre un formator din cadrul APD Onesti, pe baza de voluntariat, impreuna cu un reprezentant delegat de catre filiala locala a BCR. Delegatul BCR va vorbi despre importanta implicarii companiilor in comunitate si responsabilitatea sociala iar formatorul APD va vorbi despre etapele derularii unui mini-proiect.


Realizarea unor mini-proiecte de catre elevi

În cadrul seminarului elevii vor lucra pe grupe de câte 6 persoane şi ulterior vor realiza câte un mini-proiect pornind de la propriile idei şi care să poata fi implementate în comunitate. Mini-proiectele vor fi trimise într-un plic sigilat reprezentantului APD, pe plic fiind scris doar numele fiecărei echipe, nu şi componenţa acesteia. Se va stabili o grilă de evaluare cu un punctaj asociat fiecărui proiect. Un juriu alcătuit din reprezentanţi ai liceelor, BCR si APD vor evalua toate mini-proiectele şi vor stabili câte un singur proiect finalist din fiecare liceu. Proiectele care vor ajunge în finală vor trebui să se încadreze in priorităţile programului BCR Comunitate, educaţie, antreprenoriat, mediu social, să ţină cont de misiunea APD, participarea civică şi promovarea voluntariatului şi vor beneficia de un buget de 850 de lei (echivalentul a 200 de euro). Echipele care au scris proiectele care nu au ajuns în finală vor primi – deoarece există posibilitatea să existe proiecte foarte apropiate ca punctaj – rechizite şi cărţi.

Punerea in practica a mini-proiectelor
Bugetul fiecărui proiect finalist va fi folosit strict pentru derularea proiectului şi administrat de delegaţii APD. Nu vor fi alocaţi bani pentru plata unor utilităţi, închirieri de spaţii sau achiziţionarea de echipamente sau componente electronice. De asemenea, elevii vor putea căuta şi surse de finanţare private. Durata de derulare a mini-proiectelor nu trebuie să depăşească o lună de zile, pentru a ne putea plia pe structura anului şcolar. Mini-proiectele trebuie sa promoveze acest proiect si valorile APD si ale BCR Comunitate.

Exemple: pentru un proiect de ecologizare, bugetul va fi alocat pentru transport şi saci menajeri; pentru un proiect de educaţie informală, bugetul va fi alocat pentru consumabile sau pentru un proiect de educaţie turistică, bugetul va fi alocat pentru vopsea şi pensule.

Eveniment final
La finalul proiectului va fi organizată o conferinţă de presă la care vor fi invitaţi reprezentanţi ai presei locale şi echipele proiectelor finaliste de la fiecare colegiu pentru a fi prezentate rezultatele proiectului. Se va alcătui şi un album tematic cu poze din diverse momente ale derulării proiectului şi se va redacta raportul narativ şi financiar catre BCR Comunitate.

Rezultate aşteptate: Estimăm faptul că proiectul va avea un impact deosebit atât datorită laturii sale educaţionale – promovând participarea civică şi responsabilitatea socială – cât şi, mai ales, datorită aspectului său de noutate – este pentru prima dată când elevii îşi pot finanţa propriile idei într-o competiţie deschisă de mini-proiecte. În funcţie de aprecierile elevilor şi de beneficiile de imagine pentru pachetul financiar pentru ong-uri BCR Comunitate, proiectul Ia atitudine! - Tineri pentru comunitate ar putea deveni o tradiţie în calendarul activităţilor extracurriculare din liceele din Oneşti şi Tg.Ocna.

Durata de desfăşurare a proiectului: Martie – Iunie 2010

0 comentarii:

Back to Home Back to Top Clasa noastra. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.