Concurs de filmulete video
Posted in Anunturi, Concursuri on 11:24 by GabrielaReguli
Posted in Impresii on 11:50 by GabrielaCaragiale
Posted in Eseuri on 09:15 by Gabriela- precizarea a patru trăsături ale comediei, ca operă dramatică;
- evidenţierea a patru elemente de construcţie a subiectului dramatic şi/ sau de compoziţie ale comediei alese (de exemplu: conflicte dramatice, intrigă, scenă, relaţii temporale şi spaţiale; act, tablou, indicaţii scenice etc.);
- exemplificarea comicului de situaţie, prin referire la două scene/ situaţii semnificative din
textul ales; - exprimarea unei opinii argumentate despre îmbinarea, în textul dramatic ales, a comicului de situaţie cu altă formă/ alte forme de manifestare a comicului (de limbaj, de caracter, de
moravuri etc.).
Scrie un eseu de 2 - 3 pagini în care să prezinţi tema şi viziunea despre lume, reflectate într-o comedie studiată. În elaborarea eseului, vei avea în vedere următoarele repere:
- evidenţierea trăsăturilor comediei pentru care ai optat, care fac posibilă încadrarea într-o tipologie, într-un curent cultural/ literar, într-o perioadă sau într-o orientare tematică;
- prezentarea temei comediei, reflectată în textul dramatic ales, prin referire la două scene/ secvenţe/ situaţii ale conflictului; - sublinierea a patru elemente ale textului dramatic, semnificative pentru ilustrarea viziunii despre lume a autorului/ a unuia dintre personaje (de exemplu: acţiune, relaţii temporale şi spaţiale, construcţia subiectului, particularităţi ale compoziţiei, construcţia personajului, modalităţi de caracterizare, limbaj etc.);
- exprimarea unei opinii argumentate despre modul în care tema şi viziunea despre lume sunt reflectate în comedia aleasă.
Scrie un eseu de 2 - 3 pagini despre aspectele comicului de caracter şi de moravuri într-o comedie studiată. În elaborarea eseului, vei avea în vedere următoarele repere:
- precizarea a patru trăsături ale comediei, ca operă dramatică;
- evidenţierea mijloacelor de realizare a comicului de caracter şi de moravuri în comedia aleasă, prin referire la temă şi la conflict;
- prezentarea succintă a două personaje ale comediei, ilustrative pentru utilizarea, în comedia aleasă, a comicului de caracter şi de moravuri;
- exprimarea unei opinii argumentate despre rolul comicului de caracter şi al comicului de moravuri, în textul literar ales.
Scrie un eseu de 2 – 3 pagini despre construcţia subiectului într-o operă dramatică studiată, pornind de la ideile exprimate în următoarea afirmaţie critică: „Dramatismul implică în mod necesar confruntarea polemică, lupta. Unde nu există adversitate, latentă sau declarată, nu există nici dramatism”. (Adrian Marino, Dicţionar de idei literare).
Scrie un eseu de 2 - 3 pagini despre particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată. În elaborarea eseului, vei avea în vedere următoarele repere:
- prezentarea a patru elemente ale textului dramatic, semnificative pentru realizarea personajului ales (de exemplu: construcţia subiectului, particularităţi ale compoziţiei, conflict, modalităţi de caracterizare, limbajul personajelor, notaţiile autorului etc.);
- prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al personajului ales, prin raportare la conflictul/conflictele comediei studiate;
- relevarea principalei trăsături a personajului ales, ilustrată prin două scene/ secvenţe/ situaţii semnificative sau prin citate comentate;
- exprimarea unui punct de vedere argumentat, despre modul în care se reflectă o idee sau tema comediei în construcţia personajului pentru care ai optat.
Scrie un eseu de 2 – 3 pagini despre relaţiile dintre două personaje ale unei comedii studiate. În
elaborarea eseului, vei avea în vedere următoarele repere:
- prezentarea a patru elemente ale textului dramatic, semnificative pentru construcţia personajelor alese (de exemplu: construcţia subiectului, particularităţi ale compoziţiei, modalităţi de caracterizare, limbajul personajelor, notaţiile autorului etc.);
- evidenţierea situaţiei iniţiale a celor două personaje, din perspectiva tipologiei în care se încadrează, a statutului lor social, psihologic, moral etc.;
- relevarea trăsăturilor celor două personaje, semnificative pentru ilustrarea relaţiilor, prin raportare la două episoade/ secvenţe ale comediei alese;
- exprimarea unei opinii argumentate despre relaţiile dintre cele două personaje, din perspectiva situaţiei finale/ a deznodământului.
Concurs international de arta
Posted in Activitati, Anunturi, Concursuri on 09:30 by Gabrielahttp://foris.fao.org/static/data/nrc/Biodiversity-Art-Competition.pdf
Campania PROCULTURA
Posted in Activitati, Anunturi, Ia atitudine, Programe on 12:16 by Gabriela- Organizarea: incheierea parteneriatului de colaborare intre cele doua scoli, intocmirea necesarului de resurse materiale, distribuirea sarcinilor pentru fiecare membru al echipei. Termen: saptamana 1 si 2. Participa: intreaga echipa de proiect. Resurse materiale: hartie, pixuri.
- Promovarea: prezentarea proiectului si a activitatilor ce se vor desfasura in fata grupului tinta si in colegiu. Termen: saptamana 2. Responsabili: Neamtu Patricia, Beznea Maria si Zencenco Radu (pentru intalnirile de la Scoala Nr. 1), Plesu Georgiana, Vasile Radu si Metelescu Radu ( la Colegiul National Grigore Moisil). Resurse: pliante, afise.
- Lectura publica: citirea unor fragmente dintr-o bibliografie aleasa. Termen: saptamana 3. Responsabili: Metelescu Radu, Zencenco Radu si Plesu Georgiana. Resurse: volume si chestionare.
- Schimb de carte: elevii din grupul tinta vor aduce si vor prezenta o carte determinandu-i si pe ceilalti colegi sa o citeasca. Termen: saptamana 4. Responsabili: Zencenco Radu, Neamtu Patricia, Vasile Radu. Resurse: volume diverse, chestionare.
- Conferinta: prezentarea rezultatelor proiectului. Termen: saptamana 4. Responsabili: Metelescu Radu, Beznea Maria si Neamtu Patricia. Resurse: internet, revista, pagina web.
- Excursie la Teatrul Bacovia: vizionarea unei piese de teatru si intalnirea cu reprezentantii BCR Bacau. Termen: saptamana 5. Responsabili: intreaga echipa. Resurse: transport pana la Bacau, bilete la teatru.
- Evaluarea proiectului: prezentarea rezultatelor finale, impresii. Termen: saptamana 5. Responsabili: intreaga echipa. Resurse: jurnalul de proiect, revista.